-
24 September 2025
-
16 September 2025
Cum folosim Inteligența Artificială la școală? Vezi ce funcționează! Află cum poți transforma lecțiile cu ajutorul inteligenței artificiale!
-
03 September 2025
Cum creezi povești digitale cu copiii? Încearcă Storyjumper pas cu pas!
Descoperă cum poți transforma lecțiile în povești captivante folosind platforma Storyjumper.
În acest tutorial, prof. Elena-Luminița Sandu creează povestea „Ioana și meseriile” împreună cu elevii, implicându-i activ în procesul narativ.
🔸 Ce vei afla:
✔️ Cum creezi o poveste digitală în Storyjumper
✔️ Cum implici copiii în alegerea conținutului și imaginilor
✔️ Exemple de utilizare la nivel preșcolar și primar
✔️ Idei de integrare în proiecte transdisciplinare
🎯 Recomandat pentru educatori și învățători care doresc să folosească povestea ca metodă activă de învățare și exprimare creativă.
Poveștile devin lecții cu impact atunci când copiii contribuie la crearea lor. Află cum Storyjumper te ajută să valorifici imaginația și să construiești resurse educaționale originale la clasă.
Prezentat de: profesor Elena-Luminița Sandu
Formator cu experiență în educația timpurie, deține numeroase competențe pedagogice și digitale, certificări obținute în activitatea sa didactică de 24 de ani, precum și un spirit de echipă extraordinar. Oferă inspirație, idei aplicate și instrumente gata de folosit la clasă.
Secvența video face parte dintr-o serie de trei demonstrații practice prezentate de către profesor Elena-Luminița Sandu, în cadrul atelierului pedagogic online organizat de Asociația Edu Apps pe 27 mai 2025, cu tema: „Crearea și utilizarea poveștilor digitale”.
🎥 Explorează playlistul „Clasa Viitorului – Pedagogie Digitală” pentru idei gata de aplicat la clasă!
👉 https://bit.ly/3Id8ra5
Pentru mai multe informații despre proiect, intră pe https://pedagogiedigitala.clasaviitorului.ro/
-
20 June 2025
𝐄𝐝𝐮 𝐀𝐩𝐩𝐬 𝐌𝐄𝐍𝐓𝐎𝐑𝐀𝐑𝐄 ”𝐂𝐥𝐚𝐬𝐚 𝐕𝐢𝐢𝐭𝐨𝐫𝐮𝐥𝐮𝐢 – 𝐏𝐞𝐝𝐚𝐠𝐨𝐠𝐢𝐞 𝐝𝐢𝐠𝐢𝐭𝐚𝐥𝐚̆”
✨ Orice noutate în domeniul noilor tehnologii constituie o provocare în activitatea de predare-învățare-evaluare la clasă, în sensul cunoașterii și aplicării noilor informații în proiectarea didactică la orice nivel. Predarea online, cu ajutorul instrumentelor digitale, a presupus o conectare permanentă la informațiile și temele predate, dar și o corelare și interacțiune între cei doi actori principali: formator și formabil, 𝐌𝐄𝐍𝐓𝐎𝐑-𝐌𝐄𝐍𝐓𝐎𝐑𝐀𝐁𝐈𝐋, pentru o clarificare și o învățare eficientă online(sincron/asincron).
📚 Perioada de mentorare, care s-a desfășurat după parcurgerea programului de formare Clasa Viitorului-Pedagogie Digitală, a constituit o provocare, datorită tehnologiilor Google, cu integrare tot mai mare în lecții, dar și datorită activităților de suport mentoral de care nu a mai beneficiat până acum mare parte dintre cursanți, o MENTORARE 𝐩𝐨𝐬𝐭𝐟𝐨𝐫𝐦𝐚𝐫𝐞, un SUPORT/SPRIJIN pentru dezvoltarea profesională continuă privind aplicarea la clasă a cunoștințelor și informațiilor acumulate pe parcursul perioadei de formare.
📊 Planificarea activităților de mentorat s-a realizat în baza analizei nevoii de suport mentoral a fiecărui participant și a avut în vedere disponibilitatea și tipul activităților preferate printre care: activități online asincron de transmitere de resurse online, sesiuni de analiză a activităților de învățare care integrează RED, informare ateliere pedagogice și masterclass-uri, predarea kiturilor mentorale către reprezentanții unităților școlare partenere în proiect, directori și responsabili comisie CFDCD, dar și organizarea de workshop-uri de prezentare a celor mai provocatoare aplicații, utile în crearea de resurse digitale.
🤝 Echipa de proiect Edu Apps a încercat să ofere prin specialiști de top din educație 3 sesiuni de Masterclass și 16 ateliere pedagogice care au avut acces participanții la proiect: cursanți, formatori, mentori, în scopul creșterii impactulului pedagogiei digitale prin transfer de bune practici, prin oferirea celor mai relevante și interactive demonstrații de aplicare la clasă a instrumentelor și metodelor digitale.
🌐 Astfel, așteptările cursanților legate de: dezvoltarea abilităților de utilizare a tehnologiilor educațional, creșterea eficienței în crearea și gestionarea lecțiilor digitale, implementarea unor metode de evaluare digitală inovative, crearea unui mediu de învățare colaborativ, dezvoltarea competențelor de siguranță online pentru copii, înțelegerea și utilizarea aplicațiilor educaționale pentru învățământul preșcolar, primar și gimnazial au fost justificate pe parcursul întregii activități de formare-interacțiune creativă-mentorare.
💻 Instrumentele aplicate de către mentori cursanților pentru evaluarea programului de mentorat prin intermediul reflecției post-aplicare a celor învățate și autoevaluare prin chestionare și/ sau interviuri, sau prin analiza produselor activității, evidențiază că toți cursanții au demonstrat și pot demonstra în continuare că pot integra la clasă noile tehnologii învățate în programul 𝐂𝐥𝐚𝐬𝐚 𝐕𝐢𝐢𝐭𝐨𝐫𝐮𝐥𝐮𝐢 – 𝐏𝐞𝐝𝐚𝐠𝐨𝐠𝐢𝐞 𝐃𝐢𝐠𝐢𝐭𝐚𝐥𝐚̆.
💡Motivarea și suportul relațional, precum și necesitatea feedback-ului pe tot parcursul programului de formare și mentorare au constituit elemente de încurajare și recunoaștere a învățării, de întărire a încrederii și nivelului de evoluție într-un cadru de înaltă competență oferit de 𝐀𝐬𝐨𝐜𝐢𝐚𝐭̦𝐢𝐚 𝐄𝐝𝐮 𝐀𝐩𝐩𝐬 și partenerul 𝐂𝐚𝐬𝐚 𝐂𝐨𝐫𝐩𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐃𝐢𝐝𝐚𝐜𝐭𝐢𝐜 𝐕𝐚𝐬𝐥𝐮𝐢 prin programul de formare Clasa Viitorului-Pedagogie Digitală și activitățile de mentorare postformare.
🎓 Dorim să adresăm mulțumiri și aprecieri sincere întregii echipe de formare, mentorare și monitorizare de la nivelul județului Vaslui, pentru contribuția la succesul acestui proiect.
👩🏫🧑🏫Recunoștința noastră se îndreaptă către colegii doamnele/domnii profesor Gica Ursanu, Cecilia Brânză, Adina Stratulat, Daniel Stratulat, Mariana Muntenașu, Irina Dumitrașcu, Petronel Baciu, Petronela Sîrbu, Iulian Andor și Elena Vișan.
Vă mulțumim pentru profesionalismul, dedicarea și implicarea de care ați dat dovadă! 👏👏👏
-
06 June 2025
Edu Apps 𝐂𝐥𝐚𝐬𝐚 𝐕𝐢𝐢𝐭𝐨𝐫𝐮𝐥𝐮𝐢 – 𝐏𝐞𝐝𝐚𝐠𝐨𝐠𝐢𝐞 𝐃𝐢𝐠𝐢𝐭𝐚𝐥ă
Peste 170 cursanți din județul Vaslui au finalizat formarea în cadrul proiectului 𝐂𝐥𝐚𝐬𝐚 𝐕𝐢𝐢𝐭𝐨𝐫𝐮𝐥𝐮𝐢 – 𝐏𝐞𝐝𝐚𝐠𝐨𝐠𝐢𝐞 𝐃𝐢𝐠𝐢𝐭𝐚𝐥ă, proiect ce a pus accent pe cele mai bune metode de integrare a aplicațiilor digitale în educație și crearea de materiale resursă ce pot fi utilizate în activitățile la clasă.
Proiectul continua cu o nouă serie de cursanți începând cu luna septembrie, urmând ca și alte grupe să beneficieze de experiențe relevante în domeniul pedagogiei digitale.
Proiectul a fost demarat în octombrie 2024 de către Asociația Edu Apps, în calitate de lider al consorțiului, alături de Universitatea „Babeș-Bolyai” Cluj-Napoca și Universitatea din București, și cu sprijinul partenerilor din Casele Corpului Didactic din 11 județe (Bacău, Constanța, Covasna, Harghita, Ilfov, Mureș, Prahova, Sălaj, Sibiu, Suceava, Vaslui).
- str. Ștefan cel Mare, nr. 37
Vaslui, România
- tel : 0235 317 279
fax: 0335 419 048 - This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
- tel : 0746 075 099
- This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.