-
20 June 2025
𝐄𝐝𝐮 𝐀𝐩𝐩𝐬 𝐌𝐄𝐍𝐓𝐎𝐑𝐀𝐑𝐄 ”𝐂𝐥𝐚𝐬𝐚 𝐕𝐢𝐢𝐭𝐨𝐫𝐮𝐥𝐮𝐢 – 𝐏𝐞𝐝𝐚𝐠𝐨𝐠𝐢𝐞 𝐝𝐢𝐠𝐢𝐭𝐚𝐥𝐚̆”
✨ Orice noutate în domeniul noilor tehnologii constituie o provocare în activitatea de predare-învățare-evaluare la clasă, în sensul cunoașterii și aplicării noilor informații în proiectarea didactică la orice nivel. Predarea online, cu ajutorul instrumentelor digitale, a presupus o conectare permanentă la informațiile și temele predate, dar și o corelare și interacțiune între cei doi actori principali: formator și formabil, 𝐌𝐄𝐍𝐓𝐎𝐑-𝐌𝐄𝐍𝐓𝐎𝐑𝐀𝐁𝐈𝐋, pentru o clarificare și o învățare eficientă online(sincron/asincron).
📚 Perioada de mentorare, care s-a desfășurat după parcurgerea programului de formare Clasa Viitorului-Pedagogie Digitală, a constituit o provocare, datorită tehnologiilor Google, cu integrare tot mai mare în lecții, dar și datorită activităților de suport mentoral de care nu a mai beneficiat până acum mare parte dintre cursanți, o MENTORARE 𝐩𝐨𝐬𝐭𝐟𝐨𝐫𝐦𝐚𝐫𝐞, un SUPORT/SPRIJIN pentru dezvoltarea profesională continuă privind aplicarea la clasă a cunoștințelor și informațiilor acumulate pe parcursul perioadei de formare.
📊 Planificarea activităților de mentorat s-a realizat în baza analizei nevoii de suport mentoral a fiecărui participant și a avut în vedere disponibilitatea și tipul activităților preferate printre care: activități online asincron de transmitere de resurse online, sesiuni de analiză a activităților de învățare care integrează RED, informare ateliere pedagogice și masterclass-uri, predarea kiturilor mentorale către reprezentanții unităților școlare partenere în proiect, directori și responsabili comisie CFDCD, dar și organizarea de workshop-uri de prezentare a celor mai provocatoare aplicații, utile în crearea de resurse digitale.
🤝 Echipa de proiect Edu Apps a încercat să ofere prin specialiști de top din educație 3 sesiuni de Masterclass și 16 ateliere pedagogice care au avut acces participanții la proiect: cursanți, formatori, mentori, în scopul creșterii impactulului pedagogiei digitale prin transfer de bune practici, prin oferirea celor mai relevante și interactive demonstrații de aplicare la clasă a instrumentelor și metodelor digitale.
🌐 Astfel, așteptările cursanților legate de: dezvoltarea abilităților de utilizare a tehnologiilor educațional, creșterea eficienței în crearea și gestionarea lecțiilor digitale, implementarea unor metode de evaluare digitală inovative, crearea unui mediu de învățare colaborativ, dezvoltarea competențelor de siguranță online pentru copii, înțelegerea și utilizarea aplicațiilor educaționale pentru învățământul preșcolar, primar și gimnazial au fost justificate pe parcursul întregii activități de formare-interacțiune creativă-mentorare.
💻 Instrumentele aplicate de către mentori cursanților pentru evaluarea programului de mentorat prin intermediul reflecției post-aplicare a celor învățate și autoevaluare prin chestionare și/ sau interviuri, sau prin analiza produselor activității, evidențiază că toți cursanții au demonstrat și pot demonstra în continuare că pot integra la clasă noile tehnologii învățate în programul 𝐂𝐥𝐚𝐬𝐚 𝐕𝐢𝐢𝐭𝐨𝐫𝐮𝐥𝐮𝐢 – 𝐏𝐞𝐝𝐚𝐠𝐨𝐠𝐢𝐞 𝐃𝐢𝐠𝐢𝐭𝐚𝐥𝐚̆.
💡Motivarea și suportul relațional, precum și necesitatea feedback-ului pe tot parcursul programului de formare și mentorare au constituit elemente de încurajare și recunoaștere a învățării, de întărire a încrederii și nivelului de evoluție într-un cadru de înaltă competență oferit de 𝐀𝐬𝐨𝐜𝐢𝐚𝐭̦𝐢𝐚 𝐄𝐝𝐮 𝐀𝐩𝐩𝐬 și partenerul 𝐂𝐚𝐬𝐚 𝐂𝐨𝐫𝐩𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐃𝐢𝐝𝐚𝐜𝐭𝐢𝐜 𝐕𝐚𝐬𝐥𝐮𝐢 prin programul de formare Clasa Viitorului-Pedagogie Digitală și activitățile de mentorare postformare.
🎓 Dorim să adresăm mulțumiri și aprecieri sincere întregii echipe de formare, mentorare și monitorizare de la nivelul județului Vaslui, pentru contribuția la succesul acestui proiect.
👩🏫🧑🏫Recunoștința noastră se îndreaptă către colegii doamnele/domnii profesor Gica Ursanu, Cecilia Brânză, Adina Stratulat, Daniel Stratulat, Mariana Muntenașu, Irina Dumitrașcu, Petronel Baciu, Petronela Sîrbu, Iulian Andor și Elena Vișan.
Vă mulțumim pentru profesionalismul, dedicarea și implicarea de care ați dat dovadă! 👏👏👏