-
24 October 2025
-
13 October 2025
EduShift - Inscrieri
Proiectul PNRR EduShift lansează ultima campanie națională de înscriere a școlilor în programul de formare în pedagogie digitală
Proiectul PNRR EduShift: Pedagogie digitală pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar anunță lansarea ultimei campanii naționale de înscriere a școlilor, pentru a oferi profesorilor oportunitatea de a participa gratuit la cel mai amplu program de formare și mentorat în competențe digitale și pedagogie digitală derulat în România.
Școlile care se înscriu în această campanie se vor alătura unuia dintre cele mai ambițioase proiecte de educație, conceput pentru a aduce o experiență educațională mai modernă și mai eficientă. Programul vizează în mod special cadrele didactice din mediul rural și din zone defavorizate, dar este deschis tuturor unităților școlare interesate.
Participanții beneficiază de un curs acreditat cu durata de 85 de ore, la finalul căruia primesc 28 de credite profesionale transferabile, precum și de un program de mentorat prin care sunt sprijiniți să aplice la clasă competențele dobândite. În plus, pentru fiecare profesor participant, școala primește un buget dedicat de 200 de euro pentru achiziția de software și resurse educaționale, care vor rămâne în proprietatea instituției.
Programul de formare se va derula online, între noiembrie 2025 și martie 2026, adaptat programului cadrelor didactice. Acesta include atât activități sincron (trei întâlniri live pe săptămână cu formatorii), cât și activități asincron (sarcini și materiale parcurse direct în platforma EduShift). Pentru certificare, profesorii trebuie să finalizeze sarcinile de lucru, să participe la minimum 80% din activitățile live și să realizeze un portofoliu profesional care include activități didactice inovative, două resurse educaționale deschise și un plan de diseminare a practicilor dobândite.
Cum se înscrie școala în proiect:
- Se descarcă protocolul de parteneriat de pe pagina pedagogiedigitala.ub.ro (secțiunea înscriere școală) se completează cu datele școlii și se semnează de reprezentantul legal;
- Protocolul se încarcă împreună cu datele școlii în formularul online de pe aceeași pagină web;
- Echipa de proiect contactează școala pentru centralizarea profesorilor participanți;
- Profesorii primesc acces în platforma de formare și mentorat și sunt repartizați în grupe de învățare.
Proiectul a înregistrat deja rezultate semnificative: peste 2.200 de profesori au finalizat formarea, iar 5.700 au început deja programul la mijlocul lunii septembrie. Toți aceștia contribuie deja la dezvoltarea de Resurse Educaționale Deschise, parte din obiectivul proiectului de a forma 10.000 de profesori și de a genera cel puțin 5.000 de materiale educaționale moderne până la sfârșitul perioadei de implementare.
Implementarea proiectului este realizată de Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău, alături de Casele Corpului Didactic din Bacău, Neamț, Vaslui, Botoșani și Brașov.
EduShift este finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), Reforma 5 – Adoptarea cadrului legislativ pentru digitalizarea educației, Investiția 8 – Program de formare la locul de muncă pentru personalul didactic (Cod: e-PNRR ID_10).
Derulat până în martie 2026, proiectul reprezintă una dintre cele mai mari inițiative de transformare a educației din România, având impact direct asupra calității procesului de predare și asupra modernizării școlii românești.
Pentru detalii și înscrieri, vizitați: https://pedagogiedigitala.ub.ro/inscriere-scoala/
-
26 May 2025
EduShift - Informații
Dragi parteneri,
Revenim cu informații referitoare la cursul de pedagogie digitală care se va derula în cadrul Programului Edu Shift.
Universitatea Vasile Alecsandri Bacău a obținut din partea Ministerului Educației acreditarea programului de formare, echipele de formatori au fost selectate, iar proiectul se află în faza finală de pregătire a proceselor de lucru și de derulare a achizițiilor.
Dacă nu vor apărea alți factori externi care să influențeze procesul, formarea în cadrul proiectului se va demara la începutul lunii iunie. Ne propunem organizarea a două serii de formare a câte 5000 de formabili, astfel:
- Seria 1: Formare (iunie - iulie), mentorat (septembrie - noiembrie)
- Seria 2: Formare (septembrie - octombrie), mentorat (noiembrie - decembrie, ianuarie)
Proiectul EduShift a obținut acreditarea pentru Programul de dezvoltare profesională continuă în domeniul tematic pedagogie digitală, încadrat în categoria 1, potrivit art. 244 alin (5), literele a) - c) din Legea nr. 1/2011, tip de competență cf. literei b) Dezvoltarea competențelor pentru evoluția în cariera didactică, în domeniul Competențe TIC/digitale/ nanotehnologii, conform nomenclatorului privind domeniile tematice, cu o formă de organizare online și o durată de 85 ore (36 ore - teorie, 49 ore - practică) și având 28 de credite profesionale transferabile.
Forma de organizare în sistem online, este împărțită, conform metodologiei de acreditare, astfel:
- Componenta sincron include 39 de ore, adică sesiuni de formare live cu formatorul care vor avea loc de 3 ori pe săptămână, în intervalul orar 17.30 - 19.30
- Componenta asincron include 46 de ore, adică parcurs educațional care se va putea parcurge în propriul ritm, în sistem online.
Pe perioada formării, formabilii vor fi sprijiniţi în realizarea materialelor pentru evaluarea finală.
Programul va conține 6 module de formare, respectiv:
- Modulul I: Rolul competențelor digitale ale cadrelor didactice: explorează rolul esențial al competențelor digitale pentru profesori, dezvoltarea comunicării eficiente și crearea unui plan de progres personalizat pentru utilizarea instrumentelor digitale.
- Modulul II: Resurse educaționale digitale: se concentrează pe utilizarea resurselor educaționale deschise, selecția și crearea acestora, respectarea drepturilor de autor și promovarea gândirii critice prin instrumente digitale.
- Modulul III: Predare, învățare și evaluare cu tehnologii digitale: abordează metode inovative de predare, evaluare digitală și feedback interactiv, susținute de instrumente precum platforme colaborative.
- Modulul IV: Tehnologii digitale în educație – privire de ansamblu: prezintă beneficiile tehnologiilor în educație, metode precum Învățarea mixtă și alfabetizarea media, utilizând platforme interactive și aplicații online.
- Modulul V: Potențialul tehnologiilor pentru învățare activă: promovează învățarea activă și personalizată, folosind aplicații digitale și instrumente pentru implicarea elevilor, inclusiv cei cu deficiențe.
- Modulul VI: Pedagogia digitală și provocările viitorului apropiat: explorează utilizarea inteligenței artificiale în educație, gândirea critică și bunăstarea digitală, prin instrumente moderne precum ChatGPT și Copilot.
În perioada următoare se va realiza validarea finală a listelor de formabili.
Vă mulțumim pentru participarea în cadrul proiectului EduShift!
Site-ul proiectului https://pedagogiedigitala.ub.ro/
Cu apreciere,
Echipa EduShift
-
29 April 2025
Prezentarea proiectului „EduShift în cadrul Conferinței Regionale „Educație de calitate prin parteneriate: Profilul profesorului și modele de bune practici”
Pe data de 22 februarie 2025 s-a desfǎșurat, la Bacău, Conferința Regională „Educație de calitate prin parteneriate: Profilul profesorului și modele de bune practici”, organizată de Asociaţia „Teach for Romania” în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării, cu sprijinul Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic din cadrul Universităţii „Vasile Alecsandri” din Bacău.
Evenimentul a vizatcrearea unui cadru de dialog între instituțiile-cheie din educație, pentru a identifica soluții concrete de implementare a reglementărilor prevăzute în „Profilul și standardele profesionale ale cadrului didactic din învățământul preuniversitar”, document care redefinește rolul cadrului didactic în contextul actual. Au fost vizate, de asemenea, aprofundarea înțelegerii asupra modalităților practice de integrare a profilului profesorului în formarea inițială și continuă a cadrelor didactice, schimbul de modele de bune practici între participanți, cât și identificarea rolului fiecărei instituții în sprijinirea dezvoltării cadrelor didactice.
Această conferință a reunit parteneri instituționali – reprezentanți ai Inspectoratelor Școlare Județene, Caselor Corpului Didactic, Centrelor Județene de Resurse și Asistență Educațională, universităților și directorilor de unități de învățământ, facilitatori „Teach for Romania”, într-un dialog constructiv cu privire la profilul profesorului și modelele de bune practici care pot susține un învățământ de calitate.
Mesajele cheie transmise în cadrul evenimentului au fost că formarea continuă și mentoratul sunt piloni esențiali pentru succesul implementării acestui document, colaborarea între instituții fiind esențială pentru a susține dezvoltarea cadrelor didactice, iar leadership-ul educațional joacă un rol cheie în transpunerea reglementărilor în realitate. Conform noii viziuni, profesorul nu este doar un executant al curriculumului, ci un lider al învățării, care personalizează procesul educațional și colaborează activ cu părinții și cu comunitatea.
Conferinţa a reprezentat o bună ocazie de a disemina activităţile din cadrul proiectului „EduShift: Pedagogie digitală pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar”, care vizează formarea competenţelor digitale în rândul cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar. Proiectul, finanţat prin PNRR în cadrul Reformei 5. Adoptarea cadrului legislativ pentru digitalizarea educației, Investiția 8. Program de formare la locul de muncă pentru personalul didactic, este derulat de către Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău (beneficiar) în parteneriat cu Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacău, Casa Corpului Didactic Neamț, Casa Corpului Didactic Vaslui, Casa Corpului Didactic Botoșani şi Casa Corpului Didactic Brașov, în calitate de parteneri.
Competenţele digitale sunt indispensabile pentru cadrul didactic, în actualul context în care revoluţia digitală produce transformări care ne afectează pe toţi. Dispar profesii şi meserii tradiţionale şi apar altele noi, iar abilitățile necesare pentru practicarea acestora sunt inițiate în mediul școlar. De aici necesitatea ca în învățământ să se realizează schimbări importante, iar cadrele didactice sunt provocate să utilizeze, în procesul didactic, toate mediile şi resursele digitale disponibile. Digitalizarea în învăţământ este un proces complex, dar cadrele didactice sunt cea mai importantă resursa şi acesteia trebuie să i se acorde sprijin în dezvoltarea compeţelor digitale.
În acest sens, proiectul EduShift îşi propune livrarea unui program de formare profesională în domeniul pedagogiei digitale, pentru 10.000 de cadre didactice din învăţământul preuniversitar de stat. Acest program va fi asigurat pe 3 niveluri de dificultate (începător, intermediar şi avansat), pentru fiecare dintre nivelurile de învățământ preuniversitar (educație timpurie, primar, gimnazial, liceal și postliceal) și pentru fiecare dintre cele 7 arii curriculare în parte: Limbă și comunicare, Matematică și Științe ale naturii, Om și societate, Arte, Educație Fizică și Sport, Tehnologii – Informatică, Consiliere și Orientare.

- tel : 0235 317 279
fax: 0335 419 048 - This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
- tel : 0746 075 099
- This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.



